Παιδιά & καλό πρωινό

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι το πρωϊνό είναι ένα πολύ σημαντικό γεύμα που δεν πρέπει να παραλείπουμε. Όταν έχουμε να κανουμε με παιδιά τότε γίνεται ακόμα σημαντικότερο. Κι αυτό γιατί το πρόγραμμα των παιδιών πια είναι ιδιαίτερα απαιτητικό: σχολείο ή παιδικός σταθμός, δραστηριότητες, μελέτη. Για να αντεπεξέλθουν τα παιδιά στις μακριές & πολυάσχολες μέρες τους  καλό είναι να ξεκινάνε την ημέρα τους με ένα γερό, πλήρες και θρεπτικό πρωινό που θα τους δώσει ενέργεια.

Τι λένε οι μελέτες

Οι έρευνες δείχνουν ξεκάθαρα πως τα παιδιά που παίρνουν πρωινό σε σταθερή βάση τείνουν να παρουσιάζουν καλύτερο διατροφικό προφίλ σε σχέση με τα παιδιά που το αποφεύγουν. Παράλληλα, τα παιδιά αυτά είναι λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Ακόμα η κατανάλωση πρωινού γεύματος βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία . Πρακτικά αυτό σημαίνει βελτίωση στη μνήμη, τη βαθμολογία και τη συχνότητα παρακολούθησης (παρουσίες) μαθημάτων. Με λίγα λόγια το πρωινό παίζει ένα καθοριστικό, θετικό ρόλο στην υγεία, ευρωστία και τρόπο ζωής των παιδιών. Θέτει ισχυρές βάσεις για το σύνολο της παιδικής διατροφής και κατ’ επέκταση για μια φυσιολογική σωματική και όχι μόνο ενηλικίωση.

Ποιο πρωινό είναι σωστό;

Δοκιμάστε τα ακόλουθα με σειρά προτεραιότητας:

  1. 1 ποτήρι πλήρες ή ημίπαχο γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά πρωινού (χωρίς έξτρα ζάχαρη) με 1 μικρό φρούτο,
  2. 1 ποτήρι πλήρες ή ημίπαχο γάλα ή γιαούρτι, 2 φέτες ψωμί με μαργαρίνη (πιο σπάνια βούτυρο). Συμπληρώστε με λίγο μέλι μαζί με 1 μικρό φρούτο
  3. Για τα παιδιά που τα «πλακώνει το πάπλωμα» και δεν προλαβαίνουν: 1 τοστ με 1 ποτήρι φρέσκο χυμό ή πλήρες-ημίπαχο γάλα ή
  4. 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης με 1 ποτήρι πλήρες ή ημίπαχο γάλα και 1 φρούτο και, τέλος
  5. 1 ποτήρι φρέσκο χυμό ή πλήρες-ημίπαχο γάλα και 2 μπισκότα ολικής αλέσεως, κατά προτίμηση άγλυκα
Όχι στο πόδι

Αν ο μικρός ή η μικρή σας δεν προλαβαίνει ή αποφεύγει το πρωινό συστηματικά τότε δεν επαρκεί να τρώει στο πόδι ή να απλά να παίρνει ότι μπορεί μαζί του. Μην ξεχνάτε πως το πρωινό, όπως και όλα τα άλλα γεύματα είναι μια συνήθεια που πρέπει να εδραιωθεί για τα καλά ώστε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής καθημερινότητας. Αν όμως η λήψη πρωινού είναι απλά η εξαίρεση του Σαββατοκύριακου επειδή φωνάζει η μαμά και δεν έχουμε σχολείο, τότε θα πρέπει να εφαρμοστούν ανάλογες τεχνικές εκμάθησης και διαπαιδαγώγησης του μικρού μας φίλου ως προς αυτό. Μην ξεχνάτε, εσείς δίνετε το παράδειγμα!

Πηγή: Δια-της Τροφής

 

Related Posts